Küçük Dünyama Takılanlara Fısıldadıklarım...: Sevmeyi bilmek; anne olmak demek.

11 Mayıs 2008

Sevmeyi bilmek; anne olmak demek.

Pazar kahvaltımı, evde yalnızım demeden şölen tadında yaptım. Kalabalık kahvaltının gereği, demliği de ağzına kadar doldurup güne dopdolu bir ruh haliyla başladım. Şimdi ısıtıp ısıtıp içiyorum kendilerini. Biraz sonra geceyi maç seyretme amaçlı gittikleri Urla'da geçiren annem ve babam da gelecek ve demlik dibini görecek;)

Annelerin ve de benim gibi anne olma ümidiyle tüm sevgilerini konu komşu, eş dost çocuklarına vererek, anne olacağı günü bir ümit bekleyen gönlü geniş tüm hanımefendilerin gününü kutluyorum. Biz kadınlara, anne olmadan verilen, taa yaradılıştan bu yana süregelen bu duygu değilmidir beraberinde sabrı da getiren. Bu duyguyla kadın affeder, bu duyguyla içinde hep merhamet taşır, gece 3-5 uyanmalarının çetelesini tutmaz kadın. Ağlamaya belki de ondan bu kadar yakın. Hassaslığı bundandır kadının. Gün gelir bir söze alınarak temize çeker içini, gün olur bir söze muhtaç hisseder kendini. Gözyaşlarıyla hayata tek başına tutunabilen tek varlıktır o. Yuvayı yaptığı gibi yuvasını da yapmayı bilir canım dediklerine bir zarar geldiğinde. Kadın olmayı seviyorum; gözlerimin ağlamasını, yüreğimin sonsuz sevgisini, sevmeyenleri sevmeyi, somurtan yüzlere gülümseyebilmeyi ve her düşüşte hayatta bir güzellik bulmayı becerebilen dişi gücümü.
Ümidimi seviyorum.

Elbette tek bir gün değil bugün; annelerimizi hatırladığımız ya da evlat olarak gereğini yerine getirmeye çalıştığımız!! İnce düşünerek, bir kadının ufak da olsa sürprizlere açık yüreğini hoş ederek mutluluğundan sebeplenme adına, anneciğime, babam ve kendi adıma hediye aldım. Dün tüm günümü buna ayırdım ve bu bahaneyle çokça gezdim. Biraz sonra arkadaşım gelecek, sonra bizimkiler, sonra kesin güneş batımıyla Pazar günüm Kordon'da sona erecek.

8 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba canım..annenin anneler gününü kutlarim sevgiler...

www.blogcu.com/anemonunmutafgi

Adsız dedi ki...

merhaba;

anneliğin tanımı en güzel böyle anlatılırdı sanırım..Sonsuz ve karşılıksız sevgi.Ve bu içgüdü tüm kadınlarda var bence.Dolayısıyla bende annenin ve senin anneler gününü kutluyorum ve öpüyorum..sevgiyle kal.

Sudamlam dedi ki...

canımcım yazılarını okumadan direkt yoruma bastım...gelicem..özledim..ve biz iyiyiz :)

ŞEKERPEMBE dedi ki...

TAMAM SNEİNKİNİDE KUTLADIM. YÜREĞİNDEKİ ANNEYİ KOCAMAN ÖPTÜM. SENİ DOĞURDUĞU İÇİN ANNENİDE...
SONRA ÖYLE O NE KARANSARLIK ÖYLE...
BENİMKİNİN ENDENİ BİYOLOJİK YAŞIMIN GEÇİYOR OLMASI YANİ BİLİMSEL BİLESİN...
SONRA SENİN EVLİLİK NEDNE KARAMSARLIK İÇERİSİNDEYMİŞ BAKALIM. BENCE GAYET HOŞ BİR BAYANSIN. DAGA O KADAR GENÇ GÖRÜNÜYORSUN BİRİNİ BULMAM ABENCE AN MESELESİ...
BİRDE AFFETMEK Mİ ÖNCE KIRILMAK GEREK, VE SNEİN GİBİ İNCE BİRİNE KIRILMAK İÇİNDE ÖZEL ÇABA GEREK...
ŞANSININ OLMADIĞINI DÜŞÜNME ŞANSINI ZORLA BENCE...

SEVGİLERİMLE

Sudamlam dedi ki...

nihayet yaa..iki gündür açıyorum sayfanı tam okuycam bişi oluyor :( nihayet bi nefes aldım :)canım ben sayfamdan senin anneler gününü kutlamıştım (aday adayı ve anne şefkati ile sevenler diyerek:)ama bir kere de buradan kutluyorum..inşallah hakettiğin mutluluğu en kısa zamanda yakalarsın. öpüyoruz seni...

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

cANIM BENIM NE GUZEL ANLATMIŞIN ANNELİĞİ.GELECEĞİN ANNELERI OLARAK BENDE SENIN ANNELER GUNUNU KUTLUYORUM.COK COK OPTUM.SEVGILER..

Goksu dedi ki...

Bir demlik dolu cayin ve onu paylasacak anne ve baban yaninda ya , bundan ote ne olabilir ki...

laleninbahcesi dedi ki...

Nalana katılıyorum. En büyük zenginlik anneli olmak. Öptüm seni Sibelim