Küçük Dünyama Takılanlara Fısıldadıklarım...: Bütün Kazlar Toplandık

5 Aralık 2007

Bütün Kazlar Toplandık

Kalabalık bir kaz topluluğuyla bir arada tüm hayranlığımla Nihat Sırdar'ı meddah gösterisiyle izlemeye gittim. İzmir'de "kaz" olduğunun farkında ne çok insan varmış, gördüm!! Alem FM'de özellikle sabahları Nihat Bey'i dinleyen, "maksimum curcuna"ya katılarak bunu alışkanlık haline getirip kaz olduğunu gün be gün içinde hissedenlerden biri olarak bu toplulukta kendimi hiç de yalnız hissetmedim desem yeri((: Yolunaaa yolunaa tiftiği sökülen bizlerden bahsediyorum, hani kaz misali;)) Kemal abiden bahsediyorum; hani vergilerimizden ve getirilerinden, topluma değer kazandıran o şaşalı zamlarından. Ülkemizin kıymetini bilen biri olarak alkış koparmaya gittim ben de geçen cuma akşamı.

- Tamam yol alıyoruz da nereye kaçıncı katta gösteri?

- Sibell bak "kazlar" 1. kat da.

Valla ne yalan söyliyim, bileti ben alsam da ve zaten zor ikna ettiğim Hande'den gösterinin ismini gizlesem dahi o benden daha çabuk benimsedi diyebilirim bu "kaz" muhabbetini. Derken 1. kat da tam da emin olmadan girdik sıraya ve şöyle bir dialog geçti aramızda görevliyle; aynı güvensizlikle yüzüme dikkalice bakan ve yarım bıraktığım cümlemi tamamlamamaya yeminli görevliye sordum/soramadım tam salona girişte;

-Şeyy burası "Bütün........" (beyden ses yok bakıyor öylece)

-Şeyy burası değil mi yaa "Bütün... hani şeyler....hani toplandık mııı!!!" (ses yok beyde!!)

-Değil mi!!!

ve devreye giren kendinden emin ses Handenin'di;
-Bütün Kazlar Toplandık" mı diye sormak istiyor arkadaş size.

Sonrası kahkaha:))...
Daha sonrası fazla uzamadan geldi, daha orada içimde yer etti.Burada ki kendime güvensizlik neydi ki!! Bu duyguyu da, güvensiz yaşamayı da sevmem herkes gibi ve direnir güvene çeviririm bir bir içimdekileri. Yaşamı zor kılmaktansa, güven duygusuyla huzurda yaşamak adına ya çok yüceltirim abartı yaşarım hayatı ya da tamamen siler yerine huzurla kaplarım yaşamımı.
Çözmeliyim diye düşündüm, neden di bu sözü söyleyememek. Direkt anlamını bilerek halimize gülmeyi tercih etmek adına oraya gelmek mi!!! Yoksa "kaz" olmayı kendime yedirememem mi!! Kazların hikayesini bilen biri olarak utandım desem yeri.
Kaz olmak güzel bir şeydi. Kaz olmak kendine güvendiğin kadar arkandakilere de güvenerek birlikte hareket etmenin anlamını bilip güçlenmekti. Göç esnasında V şeklinde uçarak önü çekip yarattığın hava boşluğuyla arkandakilerin daha rahat havada kalmalarını sağlamak. Asıl önemlisi sen sıranı devredip en arkaya geçtiğinde daha rahat yoluna devam edebilmekti. Bu da birlik demek, güven demek ve yolunu çizen başındaki "kaza" güvenmek demekti.
Böyle bir güvensizlikle ne olur bilmem!! Bu kadar güvensiz bir kaz topluluğu olabilir mi!! Olsa olsa yere çakılır "kaz"cıklar. Bir kurt ele geçirir önce yolar, sonra posasını mideye indirir. Öyle sevimlidir ki bu kurt...
"A"dını "K"imse "P"ilemez.


6 yorum:

...Aslı Cadısı... dedi ki...

Sıkı bir Nihat Sırdar dinleyicisi bir "kaz" olarak bende uzun zamandır gitmek istiyordum bu gösteriye.Hatta pazar günki gösterisi içinde çalışma içerisindeyim:) Umarım eğlenmişsindir:)Ben yanlız olmadığımı biliyorum.Hepimiz Türk'üz hepimiz "Kaz"ız:)

Goksu dedi ki...

Memleketten uzak olunca bu "kaz" yaklasimini hic duymamisim ama benzetme super olmus:)

Adsız dedi ki...

haha süpersiniz ya sevgili kaz kardeşlerim,
Nihatı kaç yıldır dinlediğimi ben dahi unuttum çevremdeki insanlarında onu dinlemesi çok hoşuma gidiyor en azından o kendi çapında bir şeyleri değiştirmeye çalışıyor belkide başarıyor bu kadar sevilen bir radyocu olduğuna göre en azından benim üzerimdeki etkisi başarılı onun yüzünden bir akşam iş çıkışı verdiği menemen tarifini evede pişirdiğime göre :)
Hepimiz kazızız yada kaz olmak kolayımıza geliyor en azından o en arkadaki kaz işleri başkası yapsın bize dokunmasın biz kısa yoldan köşeyi dönelim çabasındayız ne zaman unuttuk biz bilmiyorum el emeği göz nuru çalışmanın daha güzel olduğunu bilmiyorum uamrım bir gün gelir bu millet tekrar hatırlar hazıra dağların dayanmayacağını emeğin herşeyden güzel olduğunu.
Sen yazılarını yazmaya nihatta anlatmaya devam etsin

Adsız dedi ki...

HAHA BEN O GECEYİ BİLİYORUM TELDE DEDİYDİN DİMİ SÜPER YA ÇOK KONUŞMA ANNEM VALİZİNİ YAPTIN MI ŞİŞŞT KİMSECİKLER DUYMASIN. SENİ PAMUKLARA SARMALAR SARARIM BİLİOSUN SEN ZATEN DE İÇİMNDEN GELDİ DİİM DEDİM SABAHA SEVİNSİN MELEĞİM :)

Adsız dedi ki...

Bu kadar naif ve hissetirmeden dokundurman çok hoşuma gitti..karşıt görüşleri bile rahatsız edemeyecek incelikte bence..süpersin :)

angel dedi ki...

Şİmdi ben, "KAZ KADAR BİLE OLAMIYORUZ"desem agzının ayarı olmayanlardan ya da sivri dilli olucam demi:)))
Bak sana fıkralı bi örnek,
Cehennemde her ülkenin bir kazanı varmış bu kazanların her birinin başında bir kaç zebani bekliyorlarmış ama Türklerin kazanının başında zebani olmaması diğer ülkeleri kızdırmış ve zebanilere sormuşlar neden Türklerin başında nöbetçi yok baş zebani atılmış o Türkler kazandan kaçamaz Biri kaçmaya çalışsa öteki ayağından çeker aşağı merka etmeyin demişşş!!! Anlayacağın Bizler birlik beraberlik yapamıyoruz başarılı insanı ver aşağı etmesini çok iyi beceriyoruz....Anlayanaaaa....
Öptüm Sibelcim...