Küçük Dünyama Takılanlara Fısıldadıklarım...: tuz kadar sumak-sumak kadar tuz

27 Kasım 2007

tuz kadar sumak-sumak kadar tuz

Cuma sabahı çıktığım evime cumartesi gecesi ayak bastım. Tamamen yardım amaçlı bir "gün" mevzusuna istinaden pasta börek yaptım. Bir başıma değil aslında başımda ustalarımla. Yani ben bu hususta iyi bir çırağım. Mutfakta karıştırma, çarpma-çırpma işlerinde kendimi tek geçerim. Bir de pekmezi nar ekşisi sanarak dolmayı neredeyse katletme durumlarına henüz gelmediğim için aslında biraz da eksiğim((:
Üç bayan 5 çeşidi çıkardık vallahi hem de içkili kafayla. Kakara kikiri "Gaziantep Dolması" yaptık hiç bilmeden. Kafadan bir tarifle sıvadık kolları. Güzel kafamızda ki ezberden tarifle çıktık yola. Sıra sıra dizili dolmalar ip de kurban misaliydi. Hem de yaşları pek bi ufak minik minikti her biri. Kaynayan suyun içine sok-çıkar bi yumuşattık önce yüreklerini, sonrası malum içini doldurma vaktiydi. İçi biraz acıklı salçayla doldu kendi sayısıyla eş çorba kaşığı pirinçler de ilave oldu, tuz kadar sumak da espri mevzusuydu.

-Nilüü, ne kadar sumak koydun!!

-Tuz kadar

-Eee tuz ne kadardı!!

-Sumak kadar

"Hee!!" diye kaldım. Kafalar binbeşyüz olunca öyle sesler çıkartmak da zor olmuyor o ruh haliyle. Sonrası bu oldu mevzu bahis, o güne ait her tarifte bu taktik kullanıldı.
Ama değer derece de eğlenceliydi. Bi kere kendimi yaşıma uygun bulmanın, hanım poziyonlarda görmüş olmanın, iyi evlat, becerikli bir sevgili modunda iç rahatlığını yaşadım. Kendimle gurur duydum vallahi her puding karıştırışımda; içimi, dışımı, ortamı karıştıranları da attım tatlı sıcak çikolataya hepsini o kafayla şekere buladım. Tencerenin dibinde kalan musubetmiş sanılan kısmı yedim yuttum o hızla.
Beğenilmiş. Çok beğenmişler akşam telefonla aranılarak teşekkür edildi. Ne demek ki; hem gurur duyuldu hem de ufkum genişledi.
Hani demiştim ya bir daha çağırırsanız gelirim diyee... Hande bu şaka değildi. Çok zevk aldı Sibel o gece:)))

11 yorum:

Adsız dedi ki...

elimizi mutfağa atmışız...

insan bi dolmada komşu bloga yollar... :))

açım...işteyim... mümkünse ev kızı olmak istemekteyim...

mutfakta puding karıştırayım... tamam hazır pudinglen ev kızı olunmaz derseniz... hazır pastaban ve pudingten pasta yapayım sizi mi kırıcam :))

bende hayırlı işler yapmak istiyorum, yemek yapayım, bi yerlere yollayayım, bana teşekkür etsinler; onlara afiyet olsun..

Özendim ama :(


(sanırım yorumumu bir kaç kere gönderdim pardon)

Goksu dedi ki...

Anlattiklarin gozumun onunce canlandi, pek eglenmis olmalisiniz:)

Ben her kadinin istediginde pek hamarat olacagina inananlardanim:)

Adsız dedi ki...

öyle bir kereliğine yapınca eğlenceli olur tabi.. hergün yapılınca da bayıcı :)) hiç özenmesin kimse hanım, ev kadını durumlarına.kariyerini satıp ev kadınlığına soyunan ben, özlüyorum eski günlerimi ve özeniyorum sizlere...

Adsız dedi ki...

yaa sibel senin kafa hakkatten baya bi iyi olmuş o gece.. çünkü mutfakta 3 değil 4 hatunduk :) iyice marifetli sansınlar diye mi eksilttin sayıyı? Be güzelim her zaman gel sen gün bahane eğlence şahaneeee

Adsız dedi ki...

ya sibel ben yine bizim mekandayım.fakat nilü işi büyütmüş ekmek yapma makinası almış artık bize ihtiyacı kalmamış,zaten ne koysan içine bi şekilde ekmeğe dönüştürüyo:)yani nilüfere rağmen.

Bu arada canım yine her zaman ki gibi KARIŞTIRDIĞIN bişey var o karıştırdığın pudıng değil mozaik pastaydı:P

Adsız dedi ki...

Deli kuzum benim ya yerim o kafanı senin sen gel biz ne kafaları bulcaz ohh mis gibi :) iple çekiyorum gıı

angel dedi ki...

Bana göre sexinde,yemeginde güzeli plansız programsız olandır:)))
öyle ortaya karışık,aklına estiği an ne yaptıysan yaptın sonuç tat damakta kalır:)))tecrübeyle sabittir;)
öpüldün...

Adsız dedi ki...

ya banane ben eksiktim ama olmaz bende istiyom sizle yemek yapmayı hainler ben geldiğimde bir yemek yapmayın ben size sorarım aynı kadroyu ve aynı ortamı istiyom ona göre:)

Adsız dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

çok sürmedi... 2 güncük ;)

ŞEKERPEMBE dedi ki...

koptum ki ne kopmak
tuz kadar sumak tamamda, tıuz ne kadar ha:)))))))))))
ilahi siz
ama eminim çok güzl olmuştur. ellerinize sağlık.
bu arada özledim..
eviniz ve huzurunuz yerindedir umarım.

sevgilerimle